پرتال دانشجویان IT علمی کاربردی کازرون
 

 

دانلود کتاب پردازنده های چند هسته ای

پردازش چند هسته ای

نام کتاب :  پردازنده های چند هسته 

نویسنده : مهرزاد عدلو

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۴۹

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۱,۲۰۰   کیلوبایت

توضیحات :  در گذشته، تولیدکنندگان از ظرفیت اضافی برای توسعه CPUهای سوپراسکالر با واحدهای اجرائی تکراری و خط لوله های عمیق( به منظور بهره برداری از موازی سازی یا Parallelism در سطح دستورالعمل)، استفاده می کردند. با اینحال، آنها به این ترتیب تنها ۲۵ درصد از فضای اضاف ی تراشه که در هر سال با اضافه شدن ویژگی های جدید معماری در دسترس قرار می گرفت را به بازدهی می رساندند. بعلاوه، فاصله عملکردی مابین پردازنده ها و حافظه، بهره احتمالی از افزایش دائمی فرکانس پردازنده ها را محدود می کند. بنابراین، مسیر طراحی که در حال حاضر به منظور افزایش عملکرد دنبال می شود، از فضای قابل دسترسی تراشه برای توسعه CPU های چند هسته ای و چند تاری استفاده می نماید. این طراحیها از چند وظیفگی( Multitasking) از طریق برنامه های موازی و یا اجرای همزمان نرم افزارهای کاربردی متعدد، پشتیبانی می کنند.

 

 

 



ادامه مطلب ...


دانلود کتاب نحوه انتخاب قطعات سخت افزاری مناسب


نویسنده : لاهیج سیستم

دانلود کتاب نحوه انتخاب قطعات سخت افزاری مناسب


فارسی| 0.66 مگ | لینک مستقیم | PDF


کتاب آماده شده جزء معدود کتاب هایی است که به شما نحوه ی انتخاب سخت افزارهای مناسب و بهینه را آموزش می دهد. در این کتاب طی نه فصل شما با ویژگی های سخت افزارهای کامپیوتر نظیر مادربرد، رم، گرافیک، هارد و ... آشنا شده و یاد میگیرید چگونه بهترین سخت افزار را برای کامپیوتر خود انتخاب کنید.

فهرست مطالب:
- نحوه انتخاب یک مادربرد
- نحوه انتخاب یک کارت گرافیک
- نحوه انتخاب یک هارد دیسک
- نحوه انتخاب یک مانیتور
- نحوه انتخاب یک چاپگر و اسکنر
- و ...



ادامه مطلب ...


دانلود کتاب اهمیت حافظه در رایانه ها

نویسنده: نامشخص

دانلود کتاب اهمیت حافظه در رایانه ها


فارسی| 2.36 مگ | لینک مستقیم | PDF


معمولاً در هنگام خرید رایانه، افراد دچار سردرگنی برای انتخاب قطعات رایانه خود می شوند. معمولاً کاربران رایانه از نحوه عملکرد حدود 14 قطعه مختلف خود اگاهی ندارند. تمامی قطعات یک سیستم رایانه ای نیز هر یک به نحوی در راندمان کلی سیستم موثر می باشند. اما چند قطعه اصلی در راندمان سیستم ماکزیمم تاثیر را دارند. یکی از مهمترین این قطعات حافظه ها می باشد. در کتاب پیش رو بطور کامل و مفصل با اهمیت حافظه ها در کامپیوتر آشنا خواهید شد.



ادامه مطلب ...

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

این وبلاگ به همت جمعی از دانشجویان رشته فناوری اطلاعات دانشگاه جامع علمی کاربردی کازرون جهت همیاری دانشجویان و سهولت در دریافت مطالب آموزشی (کتاب و جزوه ) و همچنین ارائه اخبار دانشگاه و انجمن علمی و اطلاع از آخرین اخبار در حوزه فناوری اطلاعات پایه گذاری و فعالیت میکند.
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرتال دانشجویی و آدرس it-box.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


Alternative content


این صفحه را به اشتراک بگذارید